In Maarsbergen wordt gebouwd aan twee onderdoorgangen onder het spoor (fig. 2). Eén waarbij het gemotoriseerd verkeer het spoor ongelijkvloers kruist en één voor het (brom-)fietsverkeer en voetgangers. Om de lengte van de onderdoorgang voor het snelverkeer te optimaliseren, is gekozen de spoordekken uit te voeren als trogdekken. Voor de opleiding Betontechnologisch Adviseur (BTA) van de Betonvereniging is als eindopdracht de meest geschikte uitvoeringsmethodiek onderzocht.
Project: Spooronderdoorgangen Maarsbergen (UT)
Opdrachtgever: ProRail
Aannemer: Hegeman Bouw & Infra
Contract: Design en Construct (UAV-GC)
Engineering: WSP
Wapening: Buig Centrale Steenbergen
Betonbouw: Wegro Beton en Bekistingswerken
Betonleverancier: Heidelberg Materials
Leverancier prefab beton: De Jong’s Betonbedrijf
Advies verhardingsbeheersing: Heijboer Betontechnologie, Concretix
Reacties