15/12/2010 - Het binnenstedelijk project Spoorzone Delft loopt twee jaar vertraging op. Dat maakte de projectorganisatie bekend. De eerste trein zal niet in 2013 door de eerste tunnel rijden, maar pas in 2015.
De inrichting van de openbare ruimte, de aanleg van parkeergarages en de aanleg van de tweede tunnel volgt dan in 2017 in plaats van 2015. Er zijn meerdere redenen voor de vertraging. "In de eerste plaats blijkt de grond waterdoorlatender te zijn dan we in eerste instantie dachten", legt de woordvoerder uit. "Daardoor moeten we extra stempels plaatsen om vervorming van de bouwput te voorkomen." Maar ook heeft de projectorganisatie besloten extra tijd uit te trekken voor de testfase. "Als je kijkt naar vergelijkbare projecten, zie je dat daar toch vaak meer tijd voor nodig is dan je denkt." Ook vertragend werkt de onverwachte aanwezigheid van zogenoemde weeskabels, kabels waarvan niet duidelijk is van wie ze zijn en of ze nog in gebruik zijn. "Je moet dan eerst testen of ergens nog stroom op staat, je kunt ze niet zomaar wegknippen."
bron: Cobouw
Reacties