Voor het enorme infrastructurele project Almere/Diemen is een selectie van drie potentiële uitvoerders gemaakt. De eindstrijd zal gaan tussen Boskalis/Dif/Hochtief/Volker Wessels, Ballast Nedam/Heijmans/Barclays en Strukton/FCC/John Laing.
Op de vierde plaats eindigde BAM/Strabag/TBI. De consortia met Dura Vermeer/Besix/Van Oord en Fluor/Acciona zijn ook afgevallen.
Het mega-project voorziet in verlegging en verbreding van de A1 en A6 van twee keer drie naar twee keer vijf rijstroken. Ook de nieuwe Hollandse brug die over het Amsterdam Rijn-Kanaal en het aquaduct onder de Vecht loopt, behoort tot de opdracht.
Voor het dbfm-contract (Design, Build, Finance & Maintain) is 4,4 miljard euro gereserveerd. Daarmee is het het grootste deelproject van de wegverbreding tussen Amsterdam en Schiphol.
Bron: Cobouw
Meer informatie:
Over de Hollandse brug publiceerde Cement een vijfdelige artikelenserie toegespitst op verkeerstrillingen.
Reacties